Arlas seneste kampagne i søgelyset
Det seneste markedsføringstiltag fra Arla er kommet i søgelyset for vildledning af forbrugerne. Forbrugerrådet overvejer at anmelde mejerikoncernen for ulovlig markedsføring.
Men faktum er at 70 procent af de danske malkekøer aldrig kommer på græs, skriver EPN.
- Min vurdering er, at Arlas kampagne er ulovlig markedsføring, fordi den vildleder forbrugerne. Den skaber et billede af produktionen, som ikke er i overensstemmelse med den virkelige verden, hvor størstedelen af køerne aldrig kommer ud af stalden, siger Sofie Krogh-Holm, fødevarepolitisk medarbejder i Forbrugerrådet til onlineavisen.
Sofie Krogh-Holm er ikke den eneste, der er betænkelig ved Arlas markedsføringsmetoder.
Formanden i Landsforeningen af Danske Mælkeproducenter, Peder Mouritsen, synes også at kampagnen ikke er gennemtænkt.
Forbrugerrådet overvejer, om Arla skal anmeldes for ulovlig markedsføring.
Kilde: EPN