23948sdkhjf

Én lokal madsucces kan hurtigt blive til flere

Hvis først én lokal fødevareproducent har succes, kan det hurtigt sprede sig til et område og sætte skub i områdets udvikling.

Det skriver en ny rapport fra Videncenter for Fødevareudvikling, fortæller dr.dk.

- I områder, hvor der ikke er så meget gang i væksten, der kan fødevarevirksomheder starte i det små og på sigt ansætte nogle folk. Det giver optimisme og giver andre folk i området blod på tanden, siger Thorkil Boisen, der står bag Boisen Økologisk Is på Bornholm, til dr.dk.

Thorkil Boisen nævner i samme forbindelse Bornholms Mosteri, som er vokset i de seneste år og nu sælger 1,2 mio. flasker om året. Det har blandt andet skabt nye arbejdspladser for bærproducenter, påpeger han over for dr.dk.

Forfatterne bag rapporten har undersøgt 46 små fødevarevirksomheders vækstmuligheder.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109