23948sdkhjf

Kina er vækstcenter for Chr. Hansen

Ingrediensvirksomheden vokser med 25-35 procent i sin kinesiske afdeling om året og kan sende halvdelen af omsætningen tilbage til hovedkontoret som afkast.
Chr. Hansen har skabt sig en global førerposition på enzymer til mejerier, kulturer, naturlige farvestoffer og mikroorganismer til sundheds- og fødevaresektoren, og det er denne position, der gør det muligt for ingrediensvirksomheden at komme ind til store kinesiske virksomheder.

Chr. Hansen samarbejder i dag med flere af de førende kinesiske mejerier, herunder Mengniu, som er Arla Foods’ kinesiske partner.

- Mengniu reklamerer endda med vores firmanavn under deres kampagner, og dermed bruger mejeriet, der er Kinas største, os som et kvalitetsstempel, siger chefen for aktiviteterne i Asien, Mellemøsten og Afrika, Christian Overgaard, Shanghai til avisen.

Den omfattende mælkepulverskandale i landet har ramt salget af Chr. Hansens yoghurt-kulturer, men Christian Overgaard tror hurtigt salget af mejeriprodukter kommer op igen. Sagen har nemlig fået myndigheder, mejerisektoren og forbrugerne til at fokusere endnu mere på kvalitet, hvilket han tror på, kommer til at gavne Chr. Hansen.

Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093