Arla satser på polsk gennembrud
Når Arla i de kommende år rykker ind på det polske marked bliver det med Kærgården som kerneprodukt.
Samtidig er landets mælkeproduktion under forandring:
- Polen har haft en pæn økonomisk vækst de seneste år, og det forventer vi vil fortsætte. Med små 40 mio. forbrugere ser vi store muligheder i landet både på forbrugersiden og på mejerisiden. Derfor melder vi nu klart ud og siger, at vi har ambitioner om at blive et af de ledende mejeriselskaber i Polen, siger Tim Ørting Jørgensen, koncerndirektør og ansvarlig for internationalt forbrug, Arla Foods.
Arla Foods omsætter i dag for 115 mio. kr. i Polen om året på salg og emballage og har derudover en produktionsomsætning på cirka 260 mio. kr. men hvor stor væksten bliver i de kommende år, ønsker koncernen ikke at sætte ord på. Men i Arla Foods strategi, der løber frem til 2013, skriver koncernen, at den går efter en placering i top tre i den polske mejerisektor.
Kilde: Landbrugsavisen