23948sdkhjf

Bæredygtige fisk fra Thorupstrand skaber omsætning

Efter tre år med en flydende fiskebutik i hovedstaden er det endelig lykkedes kystfiskerne fra Thorupstrand at skabe et bæredygtigt salg af frisk fisk til københavnere.

Gennembruddet for fiskebutikken kom, da den nye Inderhavnsbro med øgenavnet Kyssebroen blev indviet i juli.

- I stedet for at ligge for enden af Nyhavn, er vi pludselig blevet en del af en hovedfærdselsåre i København, hvor cirka 30.000 til 40.000 brugere krydser broen på cykel eller til bens, fortæller bestyrer Jesper Andresen til DR Nordjylland.

De sidste tre måneder er omsætningen mere end fordoblet, og det månedlige underskud er afløst af overskud.

Skibets mission er på den måde på vej til at lykkes.

- Så vi kan komme langt videre ud med vores budskab om bæredygtigt fiskeri, siger Jesper Andreasen.

Var broen blevet yderligere forsinket havde fremtiden været særdeles usikker for fiskebutik- og kulturprojektet.

- Så havde vi måttet lukke skibet og trække det hjem igen. Nu er det måske i stedet redning i sidste øjeblik.

Fiskerne fra Thorupstrand er i øvrigt inde i en god stime. 670 butikker i kæderne Kvickly, Superbrugsen og Fakta starter i disse uger med at sælge forskellige fiskeprodukter fra Thorupstrand.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094