23948sdkhjf

Specialfødevarer: Bodylab vil være fem gange større

Hadsund-producent går nu også efter "almindelige" forbrugere og satser på udlandet
Danske Bodylab Nutrition, der i Hadsund producerer kosttilskud og fødevarer til sportsfolk, har haft stor succes med sine berigede fødevarer i Danmark og Sverige og sætter nu ind på de øvrige nordiske markeder.

Det er led i en ny strategi om at markedsføre berigede fødevarer – såkaldte ”fit lifestyle”-produkter – til den almindelige forbruger fremfor blot til sportsfolk. Satsningen ligger i direkte forlængelse af succesen på det danske og svenske marked, der er stærkt medvirkende årsag til, at Bodylab nu nærmer sig en trecifret millionomsætning.

Den hastigt voksende fødevarekategori består af færdiglavede, ernæringsforbedrede produkter med øget proteinindhold og uden tilsat sukker. Kategorien omfatter alt fra smørbart, proteinrigt chokoladepålæg over proteinpandekager til sukkerfrie, proteinholdige vingummier.

Fem gange større

- Bodylab er på kort tid blevet markedsledende inden for udvikling af fit lifestyle-produkter. Vi er netop nu i fuld gang med en nordisk ekspansion, der skal udvide vores marked og gøre det cirka fem gange større, fortæller Rasmus Thorup Andersen, der er direktør i Bodylab Nutrition, i en pressemeddelelse.

Udvidelsen skal ske ved at give de skandinaviske kunder en fuldstændigt lokaliseret oplevelse - alt materiale er oversat, der er etableret lokale retur-adresser og betalingsmetoder, og kundeservicen sidder klar til at hjælpe på kundens sprog.

- Vi har fået et solidt fundament i Danmark og bevist konceptets levedygtighed gennem den millionomsætning, vi allerede har skabt i Sverige det seneste år.

- Det beviser, at vi har en berettigelse uden for landets grænser, og derfor lancerer vi nu bodylab.no og bodylab.fi. Bodylabs styrke er en kombination af, at vi ejer værdikæden fra fabrik til forbruger, og vores spidskompetence inden for innovation af sports nutrition-produkter, siger Rasmus Thorup Andersen.

Research


Tilsammen har det ifølge direktøren gjort Bodylab i stand til at differentiere sig i forhold til markedet og konkurrere på innovation frem for på pris. Det har også medført en betydelig eksport til blandt andet Mellem- og Fjernøsten af whitelabel-produkter.

Forud for etableringen i de andre nordiske lande er gået et større researcharbejde, der har kortlagt de nordiske markeder, betalingsmetoder og handelsmønstre. Kundeservice er outsourcet til lokale, og logistikken på plads, så Bodylab nu er sidestillet servicemæssigt med virksomheder i de pågældende lande.

- I kraft af vores geografiske position midt i Jylland kan vi levere en vare til en forbruger i Norge, Sverige og Finland lige så hurtigt som en lokal leverandør. Får vi ordren inden klokken 14, er den i det pågældende land dagen efter, siger Rasmus Thorup Andersen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079