23948sdkhjf

Ny emballage skal få chia ud på køkkenbordet

House of Originals satser på tindåser
Fødevarevirksomheden House of Originals har udviklet et nyt emballagekoncept for at få flyttet virksomhedens flagskib og primærprodukt - chiafrø - fra køkkenskabets mørke og ud på køkkenbordet.

Tanken er, at chia skal promoveres i hverdagskøkkenet, og at forbrugeren skal anspores til et øget forbrug ved at have chiaen stående lige inden for rækkevidde.

- Samtidig skal det nye emballagedesign positionere House of Originals som et brand, der appellerer til den kritiske og stilbevidste forbruger, og de nordiske gener må ikke kunne fornægtes i designlinjen, konstaterer virksomheden i en pressemeddelelse.

House of Originals har også ambitioner om at fremstå mere “grøn”, og blandt andet derfor er der valgt tindåser som en central del af emballagekonceptet.

- Med en genanvendelsesprocent på op til 97 er tindåser en af de mest miljøvenlige emballager til fødevarer som chiafrø. Samtidig kombinerer dåserne på fornem vis anvendelighed, eksklusivitet og miljøhensyn på en helt unik måde, nævner Aarhus-virksomheden.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079