Pengefolk vilde med jysk slik-idé
B'Gum fik penge fra tre af fem investorer i Løvens Hule
Det mener i hvert fald tre kendte investorer, som i den seneste udgave af iværksætterprogrammet Løvens Hule på DR besluttede sig for at skyde penge i Per Guldbrandts B'Gum.
Birgit Aaby, Tommy Ahlers og Ilse Jacobsen investerede hver 200.000 kroner i virksomheden, som laver økologisk frugtslik uden tilsætningsstoffer, aromaer og konserveringsmidler.
- Det har afgørende betydning for mit produkt, at jeg har været med i Løvens Hule. jeg ville ikke selv være i stand til at få det ud over rampen. Med et projekt som det her er du nødt til at have professionelle kompetencer, siger Per Guldbrandt til JydskeVestkysten.
Nyt navn
Avisen nævner, at de tre investorer også har været med til at udvikle en ny strategi for B'Gum, som om fem år skal omsætte for 100 millioner kroner og skal kunne købes i en række europæiske lande og i USA. Det bliver dog ifølge dr.dk under et andet navn, idet B'Gum i den nærmeste fremtid bliver lanceret under det nye navn Fruchies.
De små frugtbidder bliver fremstillet på en frugtpuré, der er lavet på koldpresset æblemost, udvalgte sommerbær, chiafrø, citron og rå skovhonning.