23948sdkhjf

Danish Crown sender kalven på kyllingejagt

Facebook-kampagne skal få folk til at købe kalv

Med en kampagne på sin Facebook-side vil Danish Crown Beef få danskerne til at vælge kalvekød i stedet for kyllingekød i ”slankemåneden” januar.

- I januar stormer alle ned og køber kylling, men nu skal de købe kalv. Kalvekød har på mange måder det samme at byde på, men det har vi slet ikke været gode nok til at fortælle specielt de yngre forbrugere indtil nu, siger Finn Klostermann, CEO i Danish Crown Beef, i en pressemeddelelse.

Danish Crown har indledt et samarbejde med diætisten Anne Louise Knudsen, der i en række korte film giver tips til, hvordan man kan tilberede kalvekødet.

Danish Crown Beefs kampagne, der hovedsageligt er målrettet kvinder, skal blandt andet være med til at fremme forbruget af og kendskabet til kalvekød hos den yngre generation.

- Over tid er det mit håb, at kalvekød kan udvikle sig til oksekødets svar på kyllingebryst. Det kommer ikke fra den ene dag til den anden, men vi står med et produkt, der virkelig har noget at byde på smagsmæssigt og ernæringsmæssigt. Samtidig gør producenterne af Dansk Kalv meget for dyrevelfærden, så i mine øjne står vi med et produkt, som har et godt udgangspunkt for at blive en succes, siger Finn Klostermann.

Ud over kampagnen på Facebooksiden vil kalvekødet også indgå i en række opskrifter, som kokken kokken Mikkel Marshall har udviklet, og som han præsenterer på madkanalen FoodTV.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.113