23948sdkhjf

Irma med i priskrig

Irma er ligesom den øvrige detailbranche hårdt presset og melder sig nu ind i kampen om kunderne ved at sætte prisen ned på 200 varer.
Irma har traditionelt positioneret sig som et ”high-end” alternativ til den øvrige detailbranche, men kampen om kunderne får nu detailkæden til at sænke priserne. Det skriver Berlingske Business.

- Vi ser det som en håndsrækning til de kunder, der har valgt at blive ved med at handle hos os. Med det her prisfald giver vi dem mulighed for at købe kvalitetsvarer til en billigere pris, og det er jo ikke sådan, at vi vil til at sælge dårlige varer til billige penge, udtaler adm. direktør Alfred Josefsen til avisen.

Med dette tiltag håber irma at kunne lokke kunder til fra alle supermarkedskæderne, dog ikke fra discountbutikkerne, pointerer Irma-chefen.

Prisnedsættelsen kommer uden tvivl til at virke ind på årets indtjening. Alfred Josefsen venter at indtjeningen i både 2009 og 2010 vil lande mellem 10 og 25 procent under niveauet fra 2007 og 2008.

Kilde: Berlingske Business

Læs mere om: Irma
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078