Carlsberg sikrer sig adgang til ni nye markeder
Carlsberg har indgået en aftale med det mexicanske bryggeri Grupo Modelo om at udvide det
nuværende samarbejde til at omfatte ni nye markeder, heriblandt Rusland.
Hidtil har samarbejdet mellem Modelo og Carlsberg omfattet distribution af Carlsberg i Mexico, og som en del af den aftale, har Carlsbergs datterselskaber i Schweiz, Italien og Malaysia siden januar 2008 solgt Corona.
- Det næste skridt i udviklingen af alliancen mellem Grupo Modelo og Carlsberg omfatter vigtige
dele af de østeuropæiske lande, som er et vigtigt strategisk område for os. Corona er et godt
supplement til vores sortiment, da det er et unikt mærke med stort vækstpotentiale. Dette samarbejde er et vigtigt skridt nærmere til at fremme væksten og udvide inden for super premium segmentet på det russiske marked. Vi er meget tilfredse og glade for at samarbejde med Modelo, og vi er sikre på, at Corona vil komplimentere vores eksisterende sortiment i Rusland, siger Anton Artemiev, Senior Vice President, Carlsberg Eastern Europe.
Ricardo Mattos, Modelos europæiske administrerende direktør, siger:
- Vi har et mangeårigt og glimrende samarbejde med Carlsberg, og anser dette samarbejde som værende meget vigtigt for den fremtidige vækst af Corona. Med Baltika, som er markedsleder i Rusland, får vores Coronamærke et fremragende distributionsnet, som vil hjælpe os med at nå flere forbrugere i dette voksende marked. Vi ser frem til at fortsætte det succesfulde samarbejde med Carlsberg i disse markeder.
Kilde: Carlsberg Group / www.carlsberggroup.com