23948sdkhjf

Osuma bliver landsdækkende

Onlinesupermarkedet Osuma har så stor succes med at bringe dagligvarer ud via internettet til østjyderne, at de i løbet af 2009 vil udbrede konceptet til hele Danmark.
Forbrugerne har taget onlineshopping af dagligvarer til sig, og investorerne bag Osuma tror så meget på konceptet, at de nu investerer i yderligere vækst. Det skriver dagbladet Børsen i dag.

- Vi har fået bevis på, at konceptet fungerer godt i det østjyske område. Derfor breder vi det nu ud til Storkøbenhavn i løbet af efteråret. Senere følger Trekantsområdet og Aalborg med, siger investor Søren Christiansen til avisen.

Foreløbig har tre investorer spædet til med 2,5-3 mio. kr. og forventer allerede overskud i løbet af et-to år.

Søren Christiansen har investeret i Osuma via sine to selskaber Castro Company og Castro Holding, der havde en samlet bogført egenkapital på 44 mio. kr. ved udgangen af 2007. Han forudser ifølge Børsen, at dagligvarehandel via internettet har potentiale til at gå fra stort set ingenting i dag til en andel på to-tre pct., svarende til 3-4,5 mia. kr. af det samlede dagligvaremarked på 150 mia. kr. herhjemme.

Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112