23948sdkhjf

Cider er kommet for at blive

Danskerne er vilde med cider. På bare ét år har 7-Eleven solgt godt 100 gange mere af den søde drik.
Det var først da Carlsberg lancerede Somersby, at cider-trenden for alvor tog fart. Det fortæller salgstallene fra landets 7-Eleven butikker.

I januar/februar 2008, en måned før Carlsberg sendte deres cider på gaden, solgte kæden for godt 10.000 kroner cider, og i samme periode i år rundede salget i landets 7-Eleven-butikker en million kroner. Det skriver Business.dk.

Kirsten Poulsen, trendforsker og direktør i konsulentvirksomheden Firstmove, mener at cider-drikken især har vundet stor popularitet blandt kvinder som ad den vej fik mulighed for at hoppe med på mikrobryggeri-bølgen. Og selvom forbrugerne er begyndt at kigge mere efter smoothies og vand med smag, så findes der endnu ikke et nichesegment, der kan erstatte cideren, da dette er en alkoholisk drik. Så den er uden tvivl komme tfor at blive, vurdere hun.

Kilde: Berlingske Business

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.069