23948sdkhjf

Inco Danmark vil også økologien

Inco Danmark afsætter flere ressourcer til at udvide det økologiske sortiment.
- Det er sikkert, at økologien ikke er en modedille. I hvert fald ikke, hvis vi ser på vores kunders støt stigende efterspørgsel efter økologiske varer, så er økologien nærmere blevet et naturligt tilvalg i deres hverdag på lige fod med de konventionelle fødevarer – snart uanset hvilke kundesegment, vi ser på, siger Pernille Juul, Marketingchef.

Det faktum har fået inco Danmark til at sætte endnu mere fokus på økologien samt afsætte ressourcer til, at det økologiske sortiment kan udvikle sig i takt med kundernes behov.

- Vi mærker også klart, at det indenfor de sæsontunge områder ikke er nok blot at tilbyde kunderne en økologisk vare. Kunderne stiller i større grad også krav om, at det er en sæsonvarer, der kommer ud over disken til dem. Det gør også, at vi indenfor de sæsontunge profilområder, fx Frugt & Grønt er i gang med at opkvalificere, så vores kunder til enhver tid også kan tilvælge friske, usprøjtede sæsonvarer på lige fod med de konventionelle, og fortsætter:

En sidegevinst ved sæsonvarer – økologiske som konventionelle er desuden, at kunderne får billigere varer – og dermed meget mere kvalitet for pengene. Et fokus, som kunderne også I større grad vil opleve, at vi sætter meget mere spot på, siger Pernille Juul.

- Så vi vil økologien, men vi er godt klar over, at vi ikke i mål endnu. Vi har nu taget nogle gode driblinger på vejen og med egen og kunders hjælp, så har vi et godt afsæt for fremtiden. Vi håber også, at Fødevareministeriets nye initiativ ”det økologiske rejsehold” kan hjælpe til, at flere økologiske producenter ser behovene i foodservice sektoren, så gæsterne i kantinen, cafeen, i skolen etc. kan få noget mere økologi på tallerknen, afslutter Pernille Juul

Kilde: Inco Danmark

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064