Inco Danmark vil også økologien
Inco Danmark afsætter flere ressourcer til at udvide det økologiske sortiment.
Det faktum har fået inco Danmark til at sætte endnu mere fokus på økologien samt afsætte ressourcer til, at det økologiske sortiment kan udvikle sig i takt med kundernes behov.
- Vi mærker også klart, at det indenfor de sæsontunge områder ikke er nok blot at tilbyde kunderne en økologisk vare. Kunderne stiller i større grad også krav om, at det er en sæsonvarer, der kommer ud over disken til dem. Det gør også, at vi indenfor de sæsontunge profilområder, fx Frugt & Grønt er i gang med at opkvalificere, så vores kunder til enhver tid også kan tilvælge friske, usprøjtede sæsonvarer på lige fod med de konventionelle, og fortsætter:
En sidegevinst ved sæsonvarer – økologiske som konventionelle er desuden, at kunderne får billigere varer – og dermed meget mere kvalitet for pengene. Et fokus, som kunderne også I større grad vil opleve, at vi sætter meget mere spot på, siger Pernille Juul.
- Så vi vil økologien, men vi er godt klar over, at vi ikke i mål endnu. Vi har nu taget nogle gode driblinger på vejen og med egen og kunders hjælp, så har vi et godt afsæt for fremtiden. Vi håber også, at Fødevareministeriets nye initiativ ”det økologiske rejsehold” kan hjælpe til, at flere økologiske producenter ser behovene i foodservice sektoren, så gæsterne i kantinen, cafeen, i skolen etc. kan få noget mere økologi på tallerknen, afslutter Pernille Juul
Kilde: Inco Danmark