Sprøde gulerødder er blevet børnenes foretrukne snack
Coop melder om salgssucces på sine små sprøde gulerødder. Det ventes at salget bliver tre gange så stort som salget af Matador Mix.
I år er produktionen mere end fordoblet, så sæsonen kan fortsætte til maj 2010.
Det samlede salg af de små sprøde gulerødder forventes at blive mere end tre gange så stort som nogle af det mest solgt slik-mærker, som eksempelvis Matador Mix, skrievr Coop i en pressemeddelelse.
- Vi har aldrig før oplevet, at en vare er blevet så stor en succes så hurtigt. Forklaringen er, at de små sprøde gulerødder smager godt, de er nemme og så passer de perfekt ind i tidsånden med den voksende bevidsthed hos forældre omkring deres børns sundhed, siger kategorichef Henrik Nielsen, Coop.
Gartner Knud Dahl står nu over for en udvidelse:
- Vi har udvidet arealet, hvor vi dyrker snack gulerødderne fra knap 40 hektarer til godt 80 hektarer, svarende til 800.000 kvadratmetre. Vi forventer i alt at producere over 5 millioner poser af de små gulerødder, som vi udelukkende sælger gennem Coops butikker, forklarer han.
Kilde: Coop / www.coop.dk