23948sdkhjf

Gennembrud for Private label

Både Dansk Supermarked og Coop melder om vækst på egne varemærker, og det gælder både discount- og luksusserierne.
Butikkerne er blevet bedre til at konceptualisere sine egne produktserier, og det er en del af årsagen til fremgangen, mener Benno Schnoor Clausen, som er konsulent i Retail Institute Scandinavia, der er ekspert i detailhandel. Det skriver Børsen i dag.

- Private label er blevet mere modent. I starten var det kun discountvarer – typisk meget billige mærker – som skulle konkurrere med discountbutikkerne. Så havde man noget skrammel; dårlige varer til dårlige priser. Nu ser vi, at man begynder at opgradere private label til flere niveauer, siger han til avisen.

Dansk Supermarked og Coop oplyser, at deres dyre serier, som er henholdsvis Princip og Änglamark, har haft en tocifret omsætningsvækst i løbet af det sidste år. Dermed er de nu på samme niveau som discountserierne.

Coop udtaler desuden, at man venter at øge andelen af egne varemærker i løbet af de kommende år.

Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141