23948sdkhjf

Ugens Smil: God kundeservice

Læs denne uges vittige indslag fra Food Supply.
God etikette for kundeservice-medarbejdere
  • Når du tager telefonen, skal du aldrig oplyse dit rigtige navn. Folk kan finde på at skrive dit navn ned og regne med, at du til enhver tid kan hjælpe med andre irriterende ting. Brug f.eks. hellere en ex-kollegas navn.
  • Spis aldrig mens du taler i telefon med en kunde. Sæt dem hellere på hold, indtil du har spist færdig. Gå dog først stille og roligt til nærmeste badeværelse, vask hænder, og slentr roligt tilbage til telefonen.
  • Det kan en gang i mellem ske, at folk snakker og snakker uden egentligt at komme nogen vegne. Det er din opgave at stoppe dem. De spilder din tid! Spørg derfor kunden "Er du snart færdig?"
  • Hvis kunden i røret spørger om noget, som du er usikker på, så er det bedst at lægge på. Folk bryder sig ikke om forkerte svar, og det kan nemt vise sig at være til for meget bøvl at skulle finde frem til det rigtige svar.
  • Hvis kunden er oprevet, kan du minde dem om "Hej! Jeg har altså også problemer." Det trøster dem og lærer samtidig, at han/hun ikke er centrum i universet.
  • Lav lyden af et dybt og opgivende suk for at signalere til kunden, at du har mistet interesen for lang tid siden og nu må videre til næste opkald.
  • Stop op, hvis du føler dig stresset på grund af for mange indkommende opkald. Tag en dyb indånding, gå ned på gaden og find den nærmeste bar, drik en tequila, og gå herefter tilbage på arbejdet. Det virker opmuntrende og afslappende på dit humør.
  • Tilbyd IKKE ekstra hjælp sidst i samtalen - du kan risikere at skulle udføre mere arbejde end du egentligt har lyst til.
  • Tak afsluttende kunden for at have ringet og ønsk dem en fortsat god dag.


Tip redaktionen med et skævt indslag, en sjov historie, en vittighedstegning eller noget helt fjerde på redaktionen@food-supply.dk

Læs tidligere Ugens Smil:
Børnelogik
Symptomer på influenza
Forstå din leder
Hørt under jobsamtalen
Hard work
Tre ølkuske sad i en bar
Fraværspolitik på arbejdspladsen
De tolv diætregler
Citater til eftertanke...
Ny smed søges
Finanskrise i New Zealand
Kendte ordsprog i ny forklædning
Farlig virus i omløb
Kan jeg veksle en chokoladefrø?
De værste firmaslogans
Læs og lær-vittighed
Hvem tør nu kalde sig supersælger

Kilde: Totaltiorden.dk

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094