23948sdkhjf

Det sker: Food Online

Vi elsker internettet og shopper online som aldrig før. Alligevel er det kun ganske få danske fødevarevirksomheder, som tør begive sig ud i salg og branding af fødevarer på internettet. Hvad afholder den danske fødevarebranche fra at tage springet? Dansk Fødevare Forum og Foreningen for Distance- og Internethandel sætter fokus på onlinesalg i den danske fødevarebranche.
Danmark er den nation i EU, der handler mest på nettet. Ifølge IT- og Telestyrelsen viser de seneste tal fra Danmarks Statistik og Eurostat, at 59 procent af den voksne danske befolkning har prøvet at handle på nettet, hvilket placerer Danmark på en førsteplads, foran lande som England og Holland. Alligevel er det danske online-marked for fødevarer i dag præget af ganske få virksomheder, som bruger internettet aktivt i deres salg og markedsføring.

Internettets potentiale som salgskanal har for længst vist sit værd. Spørgsmålet er derfor, om den danske fødevarebranche udnytter nettets muligheder og hvorfor den traditionelle fødevarebranche tøver med at markedsføre sig på nettet? Hvad afholder branchen fra at satse stort på online salg og markedsføring online, som vi ser det ske i landene omkring os? Og hvad kan vi lære af lande som f.eks. England, der har vist sig at være verdensmestre i internethandel?

Dansk Fødevare Forum sætter fokus på salg og branding af fødevarer på internettet i samarbejde med Foreningen for Distance- og Internethandel. Vi har inviteret en række prominente oplægsholdere fra ind- og udland, der hver især sætter fokus på de mange muligheder, internettet giver fødevarebranchen til at etablere en unik brandingplatforn, der går i direkte kontakt med forbrugeren.

Arrangementet finder sted den 8. oktober 2009 fra kl. 09.30 til 15.40, Nordatlantens Brygge i København K Se program for dagen her

Tilmelding til konferencen kan ske på www.foedevareforum.dk

Kilde: Dansk Fødevare Forum

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063