23948sdkhjf

Discounthandel stiger med 12 pct.

Sidste år steg omsætningen i den danske discountsektor til 41,5 milliarder kroner.
Den enorme vækst viser betydelige ændringer i indkøbsmønstrene ,skriver EPN.

- Jeg ville aldrig have troet, at discount kunne vokse så meget på så kort tid. Der er tale om et voldsomt niveauskift, som viser, at forbrugerne for alvor er blevet prisbevidste og går efter besparelser, siger Henning Bahr, direktør i Stockmann Gruppen, der har udført en markedsanalyse af branchen.

I de seneste ti år er discountsektoren vokset støt og antallet af lavvpris-butikker er i denne periode steget med totredjedele. Statistik afslører endvidere, at 27 pct. af danskerne foretager sine indkøb i én af de seks discountkæder herhjemme.

Her er Netto størst og sidder på godt 42 pct. af markedet, mens Fakta står for 23 pct. af omsætningen herhjemme. I 2008 stormede Kiwi Minipris frem og øgede omsætningen med mere end 30 pct., hvilket dog primært skyldes, at kæden er forholdsvis nyetableret.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.103