23948sdkhjf

SuperBest taber point i imageanalyse

Efter kødskandalen har supermarkedskæden fået en del skrammer på sit image, viser en ny brandanalyse.
Det er analysevirksomheden YouGovZapera, der for Berlingske Business, har foretaget brandanalysen af SuperBest. Og siden afsløringen af ulovligt ompakket kød er supermarkedskædens ry og brandstyrke blevet kraftigt påvirket, lyder konklusionen.

Direktør Frank Sørensen erkender over for Berlingske Business, at omsætningen på kødprodukter er dalet, siden Fødevarestyrelsen aflagde sit kontrolbesøg i flere af kædens slagterafdelinger.
Han understreger dog, at det er vanskeligt at isolere effekten alene fra omtalte kødskandale, da supermarkederne generelt har det vanskeligt i denne tid.

- Salget i branchen er faldet med syv pct. i sidste måned. Der er pres på i branchen. Også hos os. Vi ligger pænt i forhold til budgettet, men det er klart, at det her har en negativ effekt, siger Frank Sørensen til avisen.

Kilde: Business

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.521