23948sdkhjf

Honningspecialist dropper dyre specialiteter

Jakobsen & Hvam har fravalgt specialiteter og dyrere emballagetyper for at tilpasse sig det ændrede marked.
Direktør Helle Reinevald pointerer, at der ikke er skåret ned på udviklingsaktiviteterne og virksomheden vokser stadig, trods omlægningen til de nye markedsforhold.

- Vi og vores kunder valgte, da krisen kom, at droppe specialiteter som eksempelvis dansk forårshonning fra Langeland eller honning fra særligt udvalgte avlere i Skagen. Vi fravalgte også de dyrere emballager i glas, som i øvrigt også er dyrere og mere CO2-tunge at transportere. Nu bruges som oftest plastemballager og vi sælger mere af standardprodukterne og de billigere varianter, siger hun til Børsen.

Hun forklarer desuden, at Jakobsen & Hvam ser stort vækstpotentiale uden for hjemmemarkedet, i eksempelvis England, Sverige og Finland, hvor også honningproducenten henter sin vækst i dag.

Kilde: Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078