SuperBest bakser stadig med sit image
Forbrugernes tillid er ikke vendt tilbage til niveauet før kødsagen i efteråret. Også Coop kunne mærke effekten af sagen.
- Vi ser en gang imellem de store klassiske brands tage de her dyk, men som regel er de hurtigt tilbage på deres plads i hierarkiet. Det er ikke sket her, og med SuperBest begynder jeg at forvente, at det vil tage betydeligt længere tid, siger direktør i YouGovZapera, Lars Gylling til Business.
Sagen kostede sidste år SuperBest et omsætningstab i omegnen af 300 mio. kr., og siden har virksomheden rullet det tunge kampagneskyts frem, blandt andet i form af store annoncer, hvor man direkte undskyldte over for forbrugerne.
Effekt i hele dagligvarebranchen
Adm. direktør i SuperBest, Frank Sørensen, vælger at se positivt på brandmålingen.
- Vi er selvfølgelig glade for, at målingerne siger, at det går bedre, og vi glæder os naturligvis over, at kunderne er begyndt at vende tilbage. Vi er dog ikke inde i en periode, hvor vi ser særligt meget på meningsmålinger, skriver han i en mail til Berlingske Business.
I følge pressechef Jens Juel Nielsen i dagligvarekæden Coop kunne de mærke SuperBest-sagen som en positiv effekt:
- Vi kunne se en regional påvirkning, forstået sådan, at hvis en af vores butikker lå tæt på en SuperBest, skete der en betydelig vækst i omsætningen af slagtervarer i tiden lige efter.
Hos Coop er man dog ikke i tvivl om, at sagen samlet set har skabt en mistillid hos forbrugerne i forhold til hele branchen.
Kilde: Business