23948sdkhjf

SuperBest bakser stadig med sit image

Forbrugernes tillid er ikke vendt tilbage til niveauet før kødsagen i efteråret. Også Coop kunne mærke effekten af sagen.
Ifølge en ny brandmåling foretaget af analysevirksomheden YouGovZapera for Berlingske Business ligger SuperBests image fortsat langt under niveauet fra før sagen med ompakning af kød i efteråret.

- Vi ser en gang imellem de store klassiske brands tage de her dyk, men som regel er de hurtigt tilbage på deres plads i hierarkiet. Det er ikke sket her, og med SuperBest begynder jeg at forvente, at det vil tage betydeligt længere tid, siger direktør i YouGovZapera, Lars Gylling til Business.

Sagen kostede sidste år SuperBest et omsætningstab i omegnen af 300 mio. kr., og siden har virksomheden rullet det tunge kampagneskyts frem, blandt andet i form af store annoncer, hvor man direkte undskyldte over for forbrugerne.

Effekt i hele dagligvarebranchen
Adm. direktør i SuperBest, Frank Sørensen, vælger at se positivt på brandmålingen.
- Vi er selvfølgelig glade for, at målingerne siger, at det går bedre, og vi glæder os naturligvis over, at kunderne er begyndt at vende tilbage. Vi er dog ikke inde i en periode, hvor vi ser særligt meget på meningsmålinger, skriver han i en mail til Berlingske Business.

I følge pressechef Jens Juel Nielsen i dagligvarekæden Coop kunne de mærke SuperBest-sagen som en positiv effekt:

- Vi kunne se en regional påvirkning, forstået sådan, at hvis en af vores butikker lå tæt på en SuperBest, skete der en betydelig vækst i omsætningen af slagtervarer i tiden lige efter.

Hos Coop er man dog ikke i tvivl om, at sagen samlet set har skabt en mistillid hos forbrugerne i forhold til hele branchen.

Kilde: Business

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094