23948sdkhjf

Forbrugere køber mere sundt i netbutik fra SuperBest

Nye tal viser, at 50 procent mere frugt og grøntsager ryger i kurven i kædens netbutik end i de fysiske butikker.
Siden november har SuperBest solgt dagligvarer online og bragt dem ud til kunderne.

Nye tal viser, at der i snit sælges 50 procent mere frugt og grøntsager på nettet end i butikken.

- Vi havde ikke regnet med, at salget af frugt og grønt ville være så meget større end i vore fysiske butikker, siger Jens Visholm, markedsdirektør i SuperBest til Politiken.

Økologiske varer sælger også bedre online end i de traditionelle butikker.

Sunde, planlagte indkøb
Analytiker og chefkonsulent Flemming Birch fra videnshuset Retail Institute Scandinavia mener den sunde tendens på nettet skyldes, at forbrugerne går mere målrettet til værks foran skærmen end bag indkøbsvognen.

- På nettet tager man i højere grad stilling til, hvilke varer man skal have. Det betyder mere planlagte indkøb og færre usunde impulskøb, siger Flemming Birch til Politiken.

Vil fastholde impulskøb
I følge analytikere har de færre impulskøb været blandt årsagerne til, at de danske supermarkeder indtil nu har holdt sig fra netsalg og udbringning.

Markedet har derfor været overladt til mindre spillere som Aarstiderne og Torvet.dk.

Men SuperBests satsning kan få andre kæder til at åbne en netbutik.

- Det vil få stor betydning, når så stor en kæde som SuperBest går seriøst ind på markedet for nethandel. Det betyder noget for konkurrenternes strategi, siger Lars William Wesch, direktør i DI Handel til Politiken.

Antallet af kunder i supermarkedet på nettet stiger med 15-20 procent hver uge, og i marts vil kæden runde de 10.000 første udbringninger.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156