23948sdkhjf

Rød Aalborg skal trække salget af andre snaps op

Pernod Ricard vil markedsføre snapsen Rød Aalborg heftigt og håber, det vil trække salget af de mange andre snapse op.
Den franske spirituskoncern overtog en hel række spiritusmærker i Norden, da den i 2008 købte V&S Group af den svenske stat.

Pernod Ricard har nu udvalgt en række mærker, som den vil satse på i Norden.

I Danmark er i alt syv mærker udvalgt, heraf Aalborg Akvavit og Gammel Dansk, som begge produceres i Aalborg.

Aalborg Dild Akvavit relanceret
- Ideen er at brande Rød Aalborg og lade den trække de øvrige Aalborg-snapse med op. Det er der god grund til, for Rød Aalborg alene tegner sig for 20 procent af det samlede salg af snaps i Danmark, forklarer Jan Rose Pedersen, adm. direktør for Pernod Ricard i Danmark, til Nordjyske.

Men også Aalborg Dild Akvavit er netop nu ved at blive relanceret. Og både Jubilæum, Brøndum og Juleakvavit har fortsat betydelige markedsandele, selv om der langt op til Rød Aalborg - også kaldet Taffel Akvavit.

Satser på Gammel Dansk
Pernod Ricard har også solgt 1-Enkelt bitteren fra, og satser nu entydigt på Gammel Dansk.

Dermed er produktionen af snaps i Aalborg sikret mange år fremover.

Fabrikken i Aalborg dækker 40.000 kvadratmeter. Men da alt er fuldautomatisk, er der kun 31 medarbejdere.

Til at forsyne hele Danmark med Gammel Dansk er der eksempelvis kun brug for to medarbejdere, skriver Nordjyske.
Kommenter artiklen (4)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063