23948sdkhjf

Økologisk kaffe sætter salgsrekord på Q8

Indførelsen af bæredygtige kaffesorter har øget salget af kaffe på Q8 med 42 procent.
Kaffe er godt, men økologisk kaffe er endnu bedre. Det mener i hvert fald Q8.

Siden olieselskabet indførte en ny bæredygtig kaffetype for nogle måneder siden, er kaffeomsætningen nemlig steget med 42 pct. på de stationer, som har fået den nye kaffe på menuen.

Målt i antal kopper er stigningen knap 20 pct.

Q8 er nu i fuld gang med at rulle det nye kaffekoncept ud på sine servicestationer, så konceptet er tilgængeligt på alle stationer omkring den 1. juli.

Bønnerne er håndplukkede i Sydamerika, og kaffen er certificeret af Rainforest Alliance.

Officiel kaffebrygger
- Take-away markedet for kaffe vokser overalt i Danmark, men ingen andre vokser så hurtigt som vi gør, mener senior marketingkonsulent Jan Schiødt fra Q8.

Jan Schiødt rejser landet rundt for at undervise Q8 personalet på servicestationerne i kaffe og kaffekvalitet.

På hver Q8 station udnævnes en officiel kaffebrygger, der har en rolle, som kan minde lidt om barrista’en på italienske cafeer.

Sort kaffe mest populær
Q8 vurderer, at den store kaffesucces skyldes en kombination af nye, bæredygtige kaffesorter, et stærkere fokus på kaffe som et vigtigt salgsprodukt og indførelsen af professionelle espresso kaffemaskiner.

Der er mange mandlige bilister, chauffører og håndværkere på olieselskabernes servicestationer landet over. Og de foretrækker sort kaffe.

Q8 regner dog med, at kaffespecialiteter som Cafe Latte, Espresso og Cappuccino over tid vil erobre topplaceringen fra traditionel sort kaffe.



Læs mere om: Q8
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109