23948sdkhjf

Alle vil smage Chili Tripel

Der var ølfestival i København i sidste uge, og alle ville smage Midtfyns Bryghus’ Chili Tripel, som er Årets danske Ølnyhed. Det hæver efterspørgslen på bryggeriets øl.
Midtfyns Bryghus er nærmest den første stand man ser, når man går i gennem døren til årets ølfestival i TAP1 på Carlsberg-grunden i København.

Men det er nok ikke kun derfor, der er rigtig mange, der skal over at smage det fynske øl.

Chili Tripel blev i et felt af 604 nye øl fra 108 bryggerier en klar vinder af prisen for Årets danske Ølnyhed, som kåres af de 11.000 Danske Ølentusiaster.

Alle vil smage
Siden marts har det kunnet mærkes på efterspørgslen på bryggeriets øl.

- Den har jo fået en masse eksponering, så vi oplever stor interesse. Alle der følger med vil smage den, og da den jo ikke ligefrem sælges overalt, er det her måske deres eneste mulighed for at smage, forklarer Carsten Høgh, der står bag baren.

Smagen af chili er ikke gennemtrængende, men ligger som en varm eftersmag.

- Jeg mener den vandt, fordi det er den bedste - og jeg har smagt de andre. Det er en unik fusion af stilarter – noget belgisk og så chili, en belgier ville jo dø, før han puttede chili i sin øl, siger Carsten Høgh, som beskriver smagen som en god balance af ølsmag og chili.

Her det sker
Festivalen er et vigtigt udstillingsvindue for bryghuset.

- Det er her, det sker, alle der interesserer sig for øl er her, både ølnørder og de professionelle, så i forhold til marketing og branding er det et vigtigt udstillingsvindue, siger Carsten Høgh og skænker et nyt glas.

Strømmen af mennesker fortsætter til Midtfyn dagen igennem, og mens der uddeles håndtryk, skulderklap, ”davs du” og krammere, bliver de røde poletter igen og igen byttet til 10 cl Chili Tripel.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064