DLG i samarbejde med Dragsbæk
DLG Food indleder samarbejde med Dragsbæk Gruppen for at udvikle og afsætte flere vegetabilske olier til Skandinavien og Tyskland. Målet er en omsætning på 250-300 mio. kr.
Det sker ved, at DLG køber 50 pct. af aktierne i selskabet Bast, som er ejet af Dragsbæk Gruppen. Herefter skifter det nye fællesejede selskab navn til Pureoil, skriver Børsen.
Det sker i en naturlig forlængelse af et mangeårigt kunde-leverandør-samarbejde.
Forskellige kompetencer
Mens DLG Food er stærke på den produktionsteknologiske del af rapsolieproduktionen har Dragsbæk kompetencerne til at tappe det på flasker og markedsføre det til foodservice-sektoren og detailhandlen.
Målsætningen er at nå en omsætning på 250-300 mio. kr. i løbet af nogle få år.
I spidsen for Pureoil sættes Francis Craik som topchef, skriver Børsen.
Dragsbæk producerer blandt andet margarine og blandingsproduktet Bakkedal.