Altia køber cognacmærket Renault
Pernod Ricard frasælger Renault cognac til den finske spirituskoncern for 75 mio. kroner.
Overtagelsen er betinget af godkendelse fra de svenske og norske konkurrencemyndigheder.
- Opkøbet af Renault brandet passer perfekt vil vores strategi om at øge markedsandelen i de nordiske og baltiske lande og øge vores tilstedeværelse i lufthavne og grænsebutikker, siger
Antti Pankakoski, CEO i Altia.
En stor ære
Produktkategorien omfatter Renault Carte Noire Extra, Renault Carte d’argent X.O. og Renault Bleu Nuit V.S.
Renault Carte Noire Extra er den mest populære variant.
- Cognac Renault blev udviklet i 1835 af Jean Antonin Renault, og det er en stor ære at tage ansvar for den historiske arv. Vi mener, der er et stort udviklingspotentiale i mærket, siger Antti Pankakoski, CEO i Altia.