Kyllingegigant offentliggør sin nye strategi
Den finske fødevarekoncern HKScan reviderer sin strategi, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.
- HKScans bestyrelse har godkendt koncernens strategi. Vores strategi er at fokusere på forbrugeren ved at lede fødevareværdikæden. Strategien stiller os entydigt inden for den nordiske fødevareindustri, skriver selskabet, som har fjerkræproduktion i Vinderup og i Skovsgård ved Brovst. Det tidligere Rose Poultry.
Strategien hedder "Fra gård til gaffel" ig fokuserer på ledelse af hele fødevarekæder, med mulighed for at gribe til fornyelse.
Innovation, omkostningskonkurrenceevne og bæredygtighed er ord, som bliver brugt i den nye strategi.
- Ved at lede fødevarekæden værdikæden fra landbrug til forbruger, understreger vi også HKScans stilling som socialt og miljømæssigt ansvarligt såvel som bæredygtighedsfokuseret medlem af de nordiske samfund, skriver selskabet.
- Vi ser muligheder for vækst. Der er flere forbrugertendenser, der understøtter den stigende efterspørgsel efter bæredygtigt producerede højkvalitetsfødevarer. Vi er overbeviste om, at ved at skabe innovative produkter og koncepter, der appellerer til forbrugere, kan vi styrke vores mærker og opnå vækst. Vi sætter høje kvalitetsstandarder i alt, hvad vi gør, siger Jari Latvanen, koncernchef og administrerende direktør.