Færre burgere over disken hos Burger King
Nordic Service Partners, franchisetager bag Burger King i Danmark og Sverige, oplevede fald i indtjeningen i 2010 med 1,9 procent.
Kulde og sne holdt kunderne væk
Særligt den frostkolde december ramte salget hårdt. Indtjeningen var i december 2010 på 51,9 mio. svenske kroner, et fald på 13,3 procent i forhold til december 2009, hvor indtjeningen var 59,9 mio. svenske kroner. Reguleret for valutakursændringer o.a. faktorer svarede det til et faldet på 8,5 procent.
- Salget lå til et stort plus indtil midten af november i Sverige og Danmark, hvor vinteren kom med ekstrem kulde og voldsomme store snemængder. For den svenske virksomhed indebar det en noget mindre fortjeneste, mens vejret i Danmark betød, at vi i december reelt tabte kraftigt sammenlignet med tidligere år. Som vi lukkede 2010, er jeg stadig forholdsvis tilfreds med vores indtjening de ekstreme vejrforhold taget i betragtning, siger direktør i Nordic Service Partners, Morgan Jallinder.