Ny yoghurtkultur hitter på flere markeder
Efter kæmpe succes i Kina, Mellemøsten og Nordafrika udvider Danisco nu sit YO-MIX™-koncept globalt.
Det globale yoghurtmarked driver innovationen
Problemet er størst i Asien, Nordafrika, Mellemøsten og Sydamerika, hvor kold opbevaring gennem de forskellige led ikke kontrolleres i så høj grad og ofte ikke overholdes.
Yoghurt distribueres til tider ved rumtemperatur, hvilket så medfører yderligere eftersyrning. Selv under disse mindre optimale produktionsforhold forventer kunderne stadig den samme milde yoghurtsmag både i begyndelsen og slutningen af holdbarhedsperioden.
Ved hjælp af særligt udvalgte bakteriestammer og proces-knowhow kan Daniscos YO-MIX™-yoghurtkulturer bruges til at fremstille yoghurt med lav eftersyrning under forskellige proces- og opbevaringsforhold.
- Med YO-MIX™ er det nu muligt at fremstille yoghurt med en meget behagelig smag, høj viskositet, let konsistens og begrænset eftersyrning under en lang række temperaturforhold, som helt klart har bidraget til, at den er blevet så populær blandt kunderne siden lanceringen, siger Sonia Huppert, YO-MIX™ Global Business Director.
- Planerne for udbredelsen til flere lande forløber godt, og vi er meget glade for dette fine eksempel på videndeling mellem regioner, der viser, at Danisco udnytter sin store globale tilstedeværelse som leverandør af ingrediensløsninger, fortsætter hun.
Succes på markedet
Selvom produkterne først blev lanceret på markedet for nogle måneder siden, udgør de allerede en betydelig forretning. Mejerikulturen blev oprindeligt udviklet med henblik på Kina, hvor Danisco har en førende position inden for YO-MIX™-yoghurtkulturer. Den er siden blevet lanceret og har haft lignende succes på andre vigtige markeder.