Friskfangst.dk lægger fra land
Det unikke fiskekoncept friskfangst.dk er klar til at tage Danmark med storm. Nye aftaler med Supergros og en række virksomheder skal sikre den nordjyske e-handels-virksomhed adgang til mange nye kunder.
Mere fisk på bordet!
Forretningens kernefilosofi er at skabe den korteste vej fra skib til forbruger og samtidig holde prisen på et absolut minimum. Hver mandag offentliggør Friskfangst.dk en aktuel prisliste på de fisk, som kan købes via e-shoppen, hvor prisen fra uge til uge vil variere i forhold til opkøbs pris . Konceptet henvender sig til virksomheder og detail og til de kunder som blot ønsker at købe engro.
- Vi har igennem lang tid arbejdet på en løsning der kunne tilpasses både den mindre butik der ikke har mulighed for at have Fiske afdeling og en løsning der tilegner sig ren engro handel og dermed skabe mere trafik i butikken. Det mener vi at have løst med vores nye system. Jeg håber, at konceptet kan være med til at få danskerne til at spise mere fisk og især frisk fisk fanget i danske farvande, uddyber Jesper Pedersen.
Med rødder i en nordjysk fiskerfamilie, ærgrer han sig over, at den danske forbruger i stigende grad køber frosne asiatiske fisk i discount-butikkerne. Denne adfærd ønsker han at ændre med sit koncept, der både kan konkurrere på pris og kvalitet.
Supergros-aftale sætter turbo på salget
Jesper Pedersen fortæller, at Friskfangst.dk stadig er i sin spæde opstartsfase. I realiteten startede virksomheden op i foråret 2010, men et samarbejdsstop med udvalgte leverandører gjorde, at aktiviteterne for en kort bemærkning blev sat på stand-by.
- Vi havde problemer med at levere de fisk, som vi solgte. Nu har vi fundet nye samarbejdspartnere, der kan stille de nødvendige garantier for at bære vores koncept igennem, fortæller han.
En spritny aftale med Supergros giver adgang til en række købmænd i hele Danmark og dermed tusindvis af kunder.
Desuden er en landsdækkende aftale med et stort kantine firma lige kommet på plads således ser fremtiden fin ud.
- Når de små købmænd takker ja til at distribuere vores fisk kan det give dem en meromsætning i kraft af, at forbrugeren både kommer ned i butikken for at bestille vores varer og afhente dem igen senere. Det er en ren win-win-situation for os begge, undertreger Jesper Pedersen med et smil.
Friskfanget.dk bakker alle butikker op med de relevante salgsmaterialer og har i første omgang taget 5 konsulenter ind til at bakke op omkring afsætning.
Succes med firmaaftaler
Friskfangst.dk satser ud over detailhandlen også på at øge afsætningen via firmaaftaler hvor medarbejderen selv bestemmer om de ønsker udlevering igennem virksomheden eller den nærmeste detail butik. Mange virksomheder har udvist stor interesse for konceptet. Fisken pakkes i en 2 kg økonomi forpakning i en styropor kasse med is som er drypfri således varen er dejlig frisk når man tager den med hjem fra arbejde eller detail butik.
- Det er jo meget oppe i tiden at give sine medarbejdere et abonnement til fitness, og vores produkter egner sig da også i den grad til fryns. En af de kommende tiltag er at kunne levere sunde convenience-retter som medarbejderen tager med hjem om fredagen, forklarer iværksætteren og uddyber, at alle retter er af gourmet-kvalitet.
Dette ses allerede i udlandet med stor kvalitet.
Satser på 'slow vækst'
2011 bliver i hvert fald året, hvor der for alvor skubbes gang i aktiviteterne for Friskfangst.dk.
- Som tingene udvikler sig lige nu, har jeg store forventninger til konceptet. Men vi satser på 'slow vækst', da vi skal være sikre på, at systemet kan følge med, siger Jesper Pedersen afsluttende.