23948sdkhjf

Fazer løfter virksomhedernes sundhed

Ny analyse fortæller, at Fazers forbrug af frugt og grønt på et år er steget med syv pct. Samtidig er forbruget af kød dalet med knap fem pct. i landets kantiner, hvor Fazer står for driften.
Fazer besluttede sig for tre år tilbage at højne sundheden i de danske virksomheders kantiner. En ny analyse afslører, at målet er lykkedes.

Ifølge analysen er Fazers forbrug af frugt og grønt nemlig steget med syv pct. fra 2009 til 2010, mens mængden af kød og kødpålæg i samme periode er faldet med 4,9 pct.

- Hver måned kan vi se, at forbruget af fede og sukkerholdige fødevarer falder, siger Fazers adm. direktør Morten Hammerich, til Børsen.

Analysen illustrerer, at fede produkter som fløde, smør og margarine er på retur, mens sunde alternativer som rapsolie og det islandske, fedtfattige og proteinrige, Skyr, er i fremgang. Ligeledes er forbruget af sukkerholdige produkter, som sodavand også gået betydeligt ned, skriver avisen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.086