Fakta udskifter berømt slogan
Gennem de seneste 10 år har sloganet "5 minutter" været Faktas varemærke. Nu skifter discount-kæden budskabet ud med "sund fornuft".
- Vi har øget antallet af varenumre med 20 procent - specielt inden for fersk kød, frugt og grønt, mejeri og brød. Derfor har vi nu et udvalg, som dækker de fleste familiers dagligvarebehov, så man ikke behøver at gå i andre butikker. Man kan stadig gøre indkøb i Fakta på 5 minutter, men vi har fået flere varer, der gør det til sund fornuft at bruge lidt længere tid, siger adm. direktør Michael Christiansen, Fakta.
Ud over mere fersk kød, frisk frugt og grønt mv., så har Fakta også udvidet udvalget inden for økologi og ansvarlighed, hvor kæden har lanceret varemærket "mini risk", som er prissat meget attraktivt.
- Det stærke ved det nye slogan er, at det både kan anvendes internt og eksternt. For kunderne betyder det friske varer, god kvalitet, stort udvalg, ansvarlighed og alt til discountpriser, mens det for medarbejderne betyder købmandskab, god kundeservice, karriere udvikling, tryghed og ansvarlig ledelse, siger Michael Christiansen.
I løbet af den seneste uge har cirka 2000 medarbejdere i Fakta været samlet for at få information om skiftet samt de mange andre tiltag, som skal sikre Fakta en endnu større del af dagligvaremarkedet.