23948sdkhjf

Gylden fremtid for nethandel med færdigretter

Handelen med færdigmad via internettet vurderes at ligge mellem 75 og 100 millioner. De kommende år er der udsigt til vækstrater på op mod 20 %.
Mulighederne for at få leveret færdige retter via nettet er stadig stigende, og omfatter blandt andet fastfood, mad fra udvalgte restauranter og kantine-takeaway til arbejdspladser.

På få år er markedet således vokset fra næsten ingenting til en anslået omsætning på 75-100 mio. kr. Den totale markedsværdi kendes ikke. Dog vurderer lektor ved Handelshøjskolen/ Aarhus Universitet, Lars Esbjerg, ifølge Børsen, at markedsværdien er over 100 mio. kr.

Da færdigretter bestilt via nettet samtidig er på vej til at bliver mainstream, er der udsigt til endnu større stigninger på markedet de kommende år.

Mere målrettede tilbud
Væksten ventes at komme i takt med, at netudbyderne bliver bedre og bedre til at differentiere tilbud efter de forskellige kundegruppers behov:

- Der er ingen tvivl om, at markedet for e-handel med færdige middagsretter og måltidsløsninger vil boome de kommende år. I takt med at udbyderne er blevet stadig mere professionelle og seriøse, og at valgmulighederne er vokset betydeligt, ser vi, at flere og flere forbrugere tør binde an med at købe færdigmad på nettet, siger Lars Esbjerg til Børsen.

Direktør i Foreningen for Distance- og Internethandel, FDIH, Anette Falberg peger på børnefamilier som en potentiel kundegruppe. Hendes forventninger er ligeledes store for markedsvæksten:

- De varslede vækstrater fra branchen på 20 pct. tror jeg fuldt og fast på. Jeg vil sammenligne mulighederne med, hvad vi nu ser inden for tøj og sko, som er de største varekategorier, der bliver solgt over nettet, siger Annette Falberg.
Læs mere om: FDIH
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109