23948sdkhjf

Tiltagende fokus på hakket kød

De danske supermarkeder er landet over så småt begyndt at indlede en priskrig for at få danskerne til at købe hakket kød. I april lancerede Coop-butikkerne et nyt initiativ.
Coop-butikkernes initiativ om detailhakket kød fra en ny stor fabrik ved Aarhus har sat gang i kødmarkedet.

Nu står konkurrenterne klar i kulissen til at få fat i forbrugerne, der ikke ønsker fabrikshakket kød.

Blandt andet har Føtex eskaleret markedsføringen af sit friskhakkede kød.

- Det her kommer til at betyde en masse for vores salg af friskhakket dansk kød, siger salgs- og marketingdirektør Niels Sterndorff, Føtex til Dansk Handelsblad.

Føtex’ modtræk får dog ikke Coop til at ændre strategi, idet salgstallene viser at kunderne gerne vil have det detailpakkede kød.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125