Årets produktlancering blev cremet marmelade
Cremet marmelade fra Den Gamle Fabrik vinder børnenes hjerter og prisen som den bedste produktlancering i dagligvarehandelen i 2010.
Marketingchef Anders Spodsberg modtog prisen på vegne af fabrikken. Med hæderen fulgte en præmie i form af gavekort til et Sortiment & Out of Stock studie fra Nielsen, som stod bag kåringen.
Siden lanceringen i sensommeren 2010 har marmeladen opnået en flot markedsandel, og samtidig er marmelade-kategorien vokset med 1,5% i forhold til tilsvarende periode året før. Dette er en imponerende præstation, taget i betragtning at marmelade-kategorien er en stor kategori med en årlig omsætning på mere end 400 mio. kr.
Fire produkter deltog i opløbet
AMO Koldhævede Boller, Maggi Juicy Chicken og Tuborg Lime var sammen med den Cremede Marmelade også nominerede til Årets Lancering i 2010.
Alle fire produkter har haft en flot lancering på markedet i 2010. Men ud fra kriterierne om flottest markedsandel i en voksende kategori løb marmeladen af med prisen.