23948sdkhjf

Seimei lancerer "verdens reneste øko-sodavand"

Blandt de mange danske deltagere på årets Anuga-messe i Køln fra lørdag er Nakskov-virksomheden Seimei, som er mere spændt end normalt før en fødevaremesse.

Indehaver Allan Feldt er således med på messen for internationalt at lancere det, han kalder "verdens reneste og bedste økologiske sodavand".

Produktet, der er en del af Seimeis Wish-brand, bliver præsenteret på en fællesstand fra Food From Denmark.

- Da vi etablerede Wish-juicefabrikken i 2016 var drømmen også at fremstille sodaprodukter med kulsyre, og derfor indkøbte vi samtidig en tapperikolonne, der kunne aftappe friskmostet juice mixet med vand og kulsyre.

- Vi begyndte med juicen og øvede os på at blive dygtige til disse produkter og vandt også en stor kontrakt med SAS, der nu har kørt i to år. Og nu har vi så udviklet de første fire nye craft sodas med friskmostet, økologisk juice og intet andet tilsat end vand og kulsyre, fortæller Allan Feldt.

- Det er en drøm, der nu er gået i opfyldelse for hele virksomheden - og alle, der smager og oplever dem, er dybt imponeret og helt vilde med konceptet og ikke mindst smagen og teksturen, tilføjer han.

Tomme ord?
Sodavandene fra Wish er fremstillet af koldpressede, økologiske frugter og bær, og de har intet tilsat sukker, ingen sødemidler, intet ascorbinsyre og ingen koncentrater, smagsstoffer eller flavours, påpeger Allan Feldt. Han fremhæver også, at alt bliver produceret ved hjælp fra sol- og vindenergi, og at det primært er flygtninge og socialt udsatte i Nakskov, der arbejder hos Seimei.

- Det bliver sjovt at følge og opleve, hvor mange danske kæder og kunder vi får. De har jo ofte ledelser, der går og "råber højt” op om, hvor meget netop de selv går op i både miljøet og CSR. Så det bliver spændende at se, om det er tomme ord og marketing, eller om de også rent faktisk mener det, for der findes intet alternativ til disse sodavand.

- Kvalitet og hensynet til både mennesker og miljø koster mere end en kunstig og unaturlig industrisodavand, fastslår Allan Feldt.

Den nye sodavandslinje fås i første omgang i fire varianter i glasflasker med alu-skruelåg.

Ifølge Allan Feldt har Seimei indtil nu i år tredoblet sin omsætning i forhold til 2018.

- Vi forventer ikke at komme igennem 2019 med et positivt resultat - men dog næsten. Vi har endnu en gang udvist mod og tålmodighed med vores virksomhed og vi fortjener nærmest en medalje for at blive ved med at tro på konceptet og dermed fortsat investere millioner af kroner i disse lollandske arbejdspladser.

- Vi er endnu ikke i mål, men vi nærmer os med hastige skridt, og om 24 måneder er hele vores produktionsapparat nedskrevet til nul. Da vi ikke har stor ekstern gæld, ser vi stadigvæk meget lyst på fremtiden, fortæller han.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157