Bon Appetit Group lander øko-ordre hos SAS
Som det første flyselskab introducerer SAS økologiske sandwichs med råvarer fra
Skandinavien på 80.000 flyvninger fra 1. november.
De nye måltider er leveret af Bon Appetit Group, der har åbnet en ny økologisk produktionslinje.
- I alle dele af SAS arbejder vi på at gøre rejsen mere bæredygtig. De nye sandwich, der er baseret på lokalproducerede økologiske råvarer i høj kvalitet, er et vigtigt skridt for os, siger Alexander Lund, food & beverage manager, SAS, og tilføjer, at økologi kun vil få mere plads på salgsvognene i den nærmeste fremtid.
- SAS vil gå forrest i branchen og har en klar strategi om, at alt, der serveres ombord, er baseret på innovative og bæredygtige principper. Derfor glæder vi os meget til 1. november, og håber at kunderne tager godt imod vores nye tiltag, siger Alexander Lund.
Økologi er fremtiden
Det er Bon Appetit Group, der skal levere de mange sandwich. Virksomheden, der ligger i Hvidovre, har leveret måltidsløsninger til detailhandlen, foodservice-branchen, skandinaviske lufthavne og flyselskaber, og i år åbnede man den første økologiske produktionslinje.
- SAS var meget interesseret i økologi og bæredygtigt emballage fra begyndelsen, hvilket vi har været meget glade for. Udfordringen var, at råvarerne skulle hentes i Skandinavien, men det har vi løst nu, siger Lotte Kavsman, der er administrerende direktør og partner i Bon Appetit Group, og fortsætter:
- Vores mål er, at alle måltider, vi producerer, er 100 pct. økologiske om fem år. Her er SAS virkelig en god samarbejdspartner, der forstår os, siger hun.
De nye sandwich kommer i første omgang i to varianter: en vegetarisk og med pulled hønsekød. Kødet kommer fra Hanegal og brødet, der er på dansk korn og langtidshævet kommer fra Faber.