23948sdkhjf

Seimei klar med etiketter på arabisk

Hos juice- og sodavandsproducenten Seimei i Nakskov er indehaverne Mette og Allan Feldts optimisme hvad angår virksomhedens fremtid for alvor på optur efter en stribe succesoplevelser på det seneste. Succeser, som dog er ledsaget af en særdeles trist udvikling i ejerkredsen.

Mette og Allan Feldt meddelte i begyndelsen af december, at de havde solgt en tredjedel af Seimei til ægteparret Susanne og Peter Gjørup, kendt som tidligere ejere af Fætter BR-kæden. Men kort efter handlen døde Peter Gjørup af sygdom.

Nærmest samtidig med handlen har Seimei kunnet notere sig flere lovende salgssucceser/-muligheder for fabrikkens såkaldte Wish-produkter.

Seimei og Wish vandt således et pitch på Nordic Organic Food Fair i Malmø i november - et pitch arrangeret af fødevarekæden Paradiset, der driver en stribe butikker i Stockholm. Paradiset ønsker både at forhandle Wish-produkterne i sine egne butikker og at være importør til et bredere svensk marked. Der er forhandlinger i gang nu, oplyser Allan Feldt.

- Og så har vi netop afsendt vores første ordre til Mellemøsten, en hel container med 40.000 flasker fyldt med friske sodavand. Det er ret vildt. Vi har fået oversat alle vores etiketter til arabisk og er i fuld gang med opfølgning på næste ordre.

- Vi er også udvalgt til at være officiel sodavand på Expo 2020 i Dubai i oktober. Det forventer vi os meget af, konstaterer Allan Feldt, der desuden fra og med denne måned er blevet leverandør af de nye, økologiske sodavand til blandt andre sushikæden Letz Sushi og Føtex og Irma.

Susanne Gjørup er nu formand for bestyrelsen, og Seimei begynder i løbet af de næste par måneder "en aktiv planlægning af rekruttering af nye medlemmer" til bestyrelsen..
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109