23948sdkhjf

FC Food lancerer nyt koncept

FC Food åbner under navnet FC FoodStore ny afdeling i Ishøj, mens den øvrige grossistvirksomhed sammenlægges med moderselskabet Credin BageriPartner.
På Broenge i Ishøj får bagere og pizzeriaer i Storkøbenhavn og på Sjælland fra og med januar nem og hurtig adgang til et dækkende sortiment af primære bageriråvarer.

- Med FC FoodStore kan vi dels fastholde en høj service til vores mange kunder i og omkring Storkøbenhavn, og dels opfange et salg, som i dag foregår via andre kanaler. FC Food har indtil nu med stor succes givet bagerkunder mulighed for at blive serviceret på lageret i Ishøj, og det er med dette udgangspunkt, vi har vurderet, at der vil være et udvidet grundlag for et ”cash & carry” koncept også på bageriråvarer. Vi vurderer, at behovet vil være ganske betydeligt, siger Henning Jensen, der er administrerende direktør for Credin BageriPartner A/S og FC Food A/S.

De to søsterselskaber samler samtidig grossistfunktionen i Vejle og vil fremover markedsføre sig over for bagerbranchen med én fælles profil under navnet Credin BageriPartner.

- Vi lægger kræfterne sammen, fordi vi ønsker at udvikle branchen i nært partnerskab med den enkelte bager og vores leverandører. Det kan vi i højere grad udleve, når vi spiller sammen. De to virksomheder har fælles værdier, men forskellige styrker og kompetencer som alle vores kunder nu får glæde af, siger Henning Jensen.

Bagerens sparringspartner
Samtidig med åbningen af FC FoodStore i Ishøj lancerer Credin BageriPartner et nyt kommercielt program, der tager udgangspunkt i markedets stærkeste råvareleverandører, suppleret med det bedste fra FC Food og Credin BageriPartner.

Credin BageriPartner vil med udgangspunkt i slutbrugeren bidrage aktivt til bagerens forretningsudvikling og vil på en række konkrete områder som f.eks. færdigvarekalkuler og forbrugeranalyser fungere som sparringspartner, ligesom materiale til butiksudsmykning forsat vil være en mulighed.

- Det vi gør nu, giver os mulighed for at udnytte ressourcerne bedre og dermed sætte os i stand til at ”give mere tilbage” til branchen. Vi vil løfte og udvikle branchen i partnerskab med bagerne, for når det går godt for bageren, så går det godt for os, siger Henning Jensen.

Ændringerne vil ske løbende og med fuld effekt fra og med primo 2012.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079