23948sdkhjf

Asiatiske markeder løfter Carlsbergs ølsalg

Det asiatiske marked holder hånden under Carlsbergs ølsalg. Det fremgår af bryggeriets 2019-regnskab, som blev offentliggjort tirsdag morgen.

Det samlede ølsalg stiger fra 112,3 til 112,5 millioner hektoliter, selv om både Vesteuropa og Østeuropa går tilbage. Årsagen er, at ølsalget på det asiatiske marked stiger med hele 8 procent.

Læs også: Specialøl og cider giver Carlsberg årtiets overskud

Også forretningsområdet ”non-beer” går frem hos Carlsberg, som samlet løftede salget fra 20,8 til 22,4 millioner hektoliter.

Her går både Vesteuropa og Østeuropa frem, mens den primære faktor igen er det asiatiske marked, som vokser med hele 33 procent.

Men netop Asien er også et af de største usikkerhedsmomenter for Carlsbergs fremtidsperspektiver.

- Vi står overfor et mere volatilt forretningsmiljø, herunder det nuværende udbrud af coronavirus i Kina, som vi ikke kender det fulde omfang af endnu, skriver Carlsberg i årsregnskabet.

Forsidefoto: Pressefoto fra Carlsberg

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08