23948sdkhjf

DanFish 2011 ligner en stor succes

Massiv udenlandsk tilstedeværelse fra købestærke delegationer gør, at DanFish 2011 ligner en succes allerede inden sin åbning.
Til DanFish International 2011 er ikke mindre end 29 lande repræsenteret blandt de besøgende.

112 indkøbere fra over 80 udenlandske virksomheder besøger DanFish-messen, der løber at stablen den 12.-14. oktober i Aalborg Kongres- og Kulturcenter.

De udenlandske deltagere er blevet udvalgt af både DanFish-ambassadører og de danske ambassader og handelskontorer, der i samarbejde med Eksportforeningen har været med til at tiltrække købestærke VIP’s.

Nøje udvalgte VIP'er
Blandt de besøgende er eksempelvis en direktør, der skal til at udbygge et akvakulturanlæg med produktionskapacitet på 10 tons fisk om året.

For flere danske virksomheder er fundamentet for et potentielt eksporteventyr til nogle meget interessante vækstlande indenfor fiskeri, såsom Saudi Arabien, Argentina og Chile, lagt.

Eksportforeningen har sammen med Aalborg Kongres- og Kulturcenter formået at identificere, screene og udvælge flere af de 112 VIP’s, der vil deltage i DanFish.

De er alle blevet nøje udvalgt med det formål at sprede budskabet om de innovative højkvalitetsprodukter, Danmark er i stand til at producere. Derudover er mange af de inviterede VIP’s teknikere, ingeniører og andre med direkte indflydelse på købsbeslutningen i deres firma.

Hellere beslutningstagere end bestyrelsesformænd
Det er vigtigt, at de, der arbejder med produkterne og i sidste ende træffer købsbeslutningen, får lov til at se og opleve produkterne.

Som konsulent Michael Hansen fra Eksportforeningen udtaler:

- Vi har mindre interesse i at tiltrække bestyrelsesformænd, regeringsoverhoveder og direktører for store firmaer. Vi vil hellere tiltrække beslutningstageren, og afhængigt af deres kultur er det vidt forskelligt, hvem der tager den beslutning, så vi inviterer gerne ingeniører, teknikere og fiskere som VIP’s, hvis vi vurderer, at de tager beslutningen.

Hos Eksportforeningen er der stor glæde at spore over de udenlandske VIP-delegationer.

- Det er ofte forbundet med store investeringer og udgifter at prøve at etablere sig på et nyt marked, specielt hvis det er et mere eksotisk marked. Derudover står mange virksomheder i et dilemma om, hvilket specifikt land, de skal vælge at satse på, siger Michael Hansen og tilføjer:

- Med de udenlandske delegationer formidler Eksportforeningen kontakten for danske producenter. Vi skaffer vigtige indkøbere og sætter dem i kontakt med de deltagende virksomheder til DanFish, og det skulle så gerne resultere i salg til flere eksportmarkeder. Det er en kontakt, flere virksomhederne nok ellers ikke havde kapacitet til, og dermed er de udenlandske gæster en stor fordel for virksomhederne.

Eksportforeningen er medarrangør af DanFish International 2011.

Standpladserne på Eksportforeningens danske pavillon huser flere af foreningens danske medlemsvirksomheder og har længe været udsolgt. Foreningen håber derfor på den helt store succes til årets fiskeri-messe.

Virksomheder, der beskæftiger sig med fiskeri eller fødevareprocesudstyr, opfordres til at slå vejen forbi Eksportforeningens stand til DanFish og få en snak med konsulent Michael Hansen om mulighederne for fælles eksportfremstød og deltagelse i delegationsbesøg fremover.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.065