Kiwi vil gerne se billig ud
Et skridt væk fra pæne og ryddelige butikker har skabt øget omsætning i butikskæden.
Og det er tilsyneladende lykkes, for kæden øger nu væksten og vokser i markedsandel.
- Vi blev tidligere ikke opfattet som billige nok, og derfor har vi valgt at lave en koncepttilpasning. Selv om priserne var i orden, så opfattede forbrugerne ikke Kiwi som discount men snarere som et supermarked eller minimarked, siger adm. direktør Bjarne Bak til Dansk Handelsblad.
Fra ren til neongul
Hvad var der så i vejen?
Kiwi-butikkerne var simpelthen for rene og ryddelige. Derfor har man fra Kiwi Danmarks side arbejdet på at give kædens butikker et mere råt og discountagtigt look. Blandt andet ved brug af neongul farve.
Priserne, derimod, er de samme, som de hele tiden har været.
- Vi kan se, at prisopfattelsen hos forbrugerne rykker sig, så vi i dag bliver opfattet som værende billige, selv om vi i princippet har de samme priser som altid, siger Bjarne Bak.