Ny hæder til succesfuld fynsk emballagevirksomhed
Et tilfældigt møde udviklede sig til et langvarigt samarbejde med DuPont, som har hjulpet KH-Microflex godt på vej til status af kronisk Gazellevirksomhed.
Med en vækst over de sidste fire år på 358 procent samt et bruttoresultat på 12,3 mio. kr. i det seneste regnskab var det endda som nummer tre i hele Fyns-området.
Den fornemmeste trykform
KH-Microflex leverer maskiner til tryk på emballage på alt fra bæreposer til mælkekartoner fra emballagegiganten Tetrapak.
- Vi siger jo, at det er den fornemmeste trykform, for det er jo emballagen, som kunderne rækker ud efter i køledisken, siger adm. direktør Søren Jørgensen, KH-Microflex, til Dagbladet Børsen.
Storkunde ved et tilfælde
Den største aftager af KH-Microflex’ produkter er dog DuPont – der tidligere på året opkøbte Danisco – som man endda kun mødte ved et tilfælde for 20 år siden.
KH-Microflex havde netop leveret en montagevirksomhed til en kunde, som tilfældigvis havde besøg af en sælger fra DuPont.
Da han så maskinen fra KH-Microflex kontaktede han straks DuPonts tyske afdeling, og herfra gik tingene slag i slag.
Ejergruppe har solgt ud
Hvad der startede med en leverance på fem maskiner er siden blevet til over 600. Bagsiden af denne medalje er, at afhængigheden af DuPont som ene kunde er stor.
- Den er for stor. Det er omkring 50 pct. Men vi har fået kontakt til flere afdelinger hos Dupont, så vi sælger til tre-fire forskellige steder, siger Søren Jørgensen, som sammen med de to andre tidligere ejer, Knud Hansen og Jesper Banke, solgte 67 procent af aktierne i firmaet til Glunz & Jensen, der også fremstiller udstyr til den grafiske branche, tidligere på året.
Det skete i et forsøg og med et ønske om at nå endnu længere ud og til flere kunder.