23948sdkhjf

840 ton Netto-mad skal reddes med nyt samarbejde

Med et nyt landsdækkende samarbejde mellem Netto og Too Good To Go skal 840 ton mad årligt nu reddes fra skraldespanden.

Efter en kort testperiode er Danmarks største dagligvarekæde nu klar til at introducere Too Good To Go-lykkeposer i samtlige 519 danske Netto-butikker.

Netto har de seneste uger afprøvet konceptet i udvalgte forretninger på Østerbro i København. Det er gået så godt, at forbrugere over hele landet nu fra og med d. 23. juni får adgang til fem forskellige typer lykkeposer med overskudsvarer: En ’frugt og grønt’-pose, en ’mejeri, kød og køl’-pose, en ’grab ‘n’ go’-pose og en pose med spotvarer inden for fødevarekategorien. Derudover vil der i Netto-butikker med friskt brød blive udbudt en brødpose.

Målet lyder på 840.000 solgte lykkeposer årligt og en halvering af dagligvarekædens madspild i 2030

– I Netto har vi i en årrække arbejdet målrettet på at reducere madspild. Helt konkret vil vi halvere vores madspild inden 2030, og her bliver det nye samarbejde med Too Good To Go et vigtigt initiativ. Igennem hele testperioden har kunderne haft en stor interesse for samarbejdet og tydeligt vist, at det her var en løsning, hvor vi sammen kan arbejde på at løse et fælles problem. Derfor har vi også valgt at lancere konceptet i samtlige 519 butikker på én gang, så hele Danmark kan være med, siger Michael Løve, adm. direktør for Netto, i en pressemeddelelse.

Også hos Too Good To Go er man begejstret for samarbejdet, der er det hidtil mest omfattende i dansk Too Good To Go-regi.

– Over 700.000 ton mad går hvert år til spilde i Danmark alene. Hvis vi skal rette op på det, kræver det indsatser på den helt store klinge i detailhandelen. Derfor er vi naturligvis virkelig glade for, at Netto har valgt at gå så helhjertede ind i samarbejdet med os. Inden corona ramte, gennemførte Epinion en undersøgelse for Too Good To Go, som viste, at 88 procent af danskerne gerne vil gøre mere for at bekæmpe madspild. Motivationen er der, og den er bestemt ikke blevet mindre under krisen. Vi glæder os derfor meget til at give endnu flere danskere mulighed for at tage del i kampen mod madspild, lyder det fra Mette Lykke, adm. direktør for Too Good To Go.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094