23948sdkhjf

Familievirksomhed satser stort på nye salater

Den familieejede Hvidovre-virksomhed Bon Appetit Group, der de seneste 16 år har lavet salater og sandwich til aktører på detailmarkedet, udvider nu porteføljen betragteligt: Virksomheden nyfortolker en hel salatkategori, der skal distribueres bredt i eget navn, fortæller Bon Appetit Group i en pressemeddelelse.

Virksomheden har udviklet 10 nye, cremede mayonnaisesalater, der skal distribueres i både detailhandel og foodservice, oplyser Tom Nielsen, der er ansat som ny kommerciel direktør og skal hjælpe Bon Appetit Group med at få større fodfæste på de to markeder.

Tom Nielsen har 25 års erfaring i fødevarebranchen, heraf mere end 10 år hos Stryhns/Graasten Salater. Han vurderer, at markedet for cremede salater ligger på 650 ton årligt i foodservice- og detailforretningerne.

- Ingen har taget "kvalitetsførertrøjen" på, når det gælder cremede salater. Det gør vi nu, og jeg er sikker på, at vi kan vækste kategorien betragteligt inden for to år, siger Tom Nielsen og tilføjer, at Bon Appetit Group er store nok til at levere landsdækkende – men ikke større, end at man kan udvikle hurtigt og producere mindre serier.

De nye salater bliver solgt under navnet "By Kavsman", efternavnet på søstrene Lotte og Dorte, der er anden generation i familien bag Bon Appetit Group.

- Vi lægger hovedet på blokken, og sætter vores efternavn på serien. For vi er simpelthen så stolte af det. Vi har rørt gode fonder ind i mayonnaisen, så vores nye, cremede salater smager af meget mere. Og så har vi tilført råsyltet grønt, så der er knas og tekstur, fortæller Dorte Rosenkrantz-Kavsman, der står for produktudvikling sammen med Henrik Ørum. Sidstnævnte har en fortid i Hartz Salater.

Familievirksomheden bag Bon Appetit Group blev stiftet i 1946 og arbejdede de første mange i restaurations- og cateringbranchen, inden der for godt 16 år siden blev suppleret med levering til detailmarkedet.

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078