23948sdkhjf

Carlsberg går i offensiven med nyt ølselskab

Bryggerigiganten Carlsberg går nu i offensiven på det britiske marked, hvor selskabet gennem en årrække har tabt markedsandele.

Det sker med et nyt ølselskab, der er stiftet i samarbejde med pub- og ølkoncernen Marston’s, skriver Børsen.

Paul Davies bliver ny mand i spidsen for Carlsberg Marston’s Brewing Company. Samtidig siger Carlsberg farvel til direktøren for Carlsberg UK, Tomasz Blawat.

Carlsberg har i en årrække kæmpet med faldende indtjening og markedsandele på det vigtige britiske marked. Med det nye joint-venture kan Carlsberg nu sælge sine øl til Marston’s kunder. Marston’s har 1.400 pubber spredt ud over Storbritannien.

Selvom coronapandemien lige nu sætter dybe aftryk på den danske bryggerikoncerns finansielle resultater, tror både ledelsen i Carlsberg og analytikerskaren, at virksomheden vil nå sine finansielle mål for 2022. Det skriver Finans.

- Vi holder os til vores mantra; at vi vil vokse med en gennemsnitlig årlig vækst i omsætningen på 2-4 pct., at vi vil forbedre vores overskud med midt encifrede procenttal, at vi vil have en driftsmargin på 17 pct., og at vi vil have et afkast på den investerede kapital på omkring 10 pct., siger topchef Cees ’t Hart til Finans.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.138