Irma investerer i internethandel
Dagligvarekæden er klar til at opruste i kampen om online-kunderne men erkender samtidig, at konkurrenten er foran.
Det erkender Irma-topchef Alfred Josefsen nu efter det, han selv betegner som en negativ indstilling i starten.
I efteråret overtog Irma dog den fulde drift af torvet.dk, som samtidig skiftede navn til irmatorvet.dk. Og selv underskuddet fra 2009 til 2010 voksede fra 20.000 til 3,7 mio. kr. før skat, fortsætter Irma investeringerne online.
- Vi får et 2011, der var værre end 2010. Men vi arbejder på fremtiden og investerer i projektet. Det koster at investere i en massiv tilvækst, siger Alfred Josefsen til Berlingske Business.
Har haft for mange fejl
Irma har blandt andet planer om at bygge et nyt ekspeditionslager i hovedstadsområdet, og så skal leveringerne forbedres, så man kan holde trit konkurrenten nemlig.com.
- Nemlig.com har en fin kvalitet i leveringen, de leverer det, man har bestilt - og på det rigtige tidspunkt. Vi har haft for mange fejl i vores leveringer, erkender topchefen.
Irmatorvet.dk’s omsætning steg fra 2009 til 2010 fra 24,5 til 26,7 mio. kr., og ifølge Alfred Josefsen er ambitionen at overhale nemlig.com på dette punkt.