Anderledes makkerpar står bag pålægskoncern
Mens Kurt Møller på det nærmeste er en institution i den danske pålægs- og pølsebranche, kommer Tom Elert fra en helt anden branche. Han er ejer af reklamebureauet 727 i Stilling - det er dem med den store flyvemaskine, som man kan se fra motorvejen.
Tom Elert har været med fra starten, da Kurt Møller havde fået øje på opkøbsemnet Delika i Hammel. Og det var Tom Elert, der uden at spørge ind til den økonomiske risiko, sagde ja til at købe pålægsvirksomheden og siden har været med på hele rejsen.
- Tom er den perfekte makker, han er meget rummelig, mens jeg er mere kategorisk. Han har tillid til, at jeg gør det rigtige, og vi har aldrig nogensinde skændtes om noget som helst. Det kører bare, siger Kurt Møller, der ejer 51 procent i koncernen, mens Tom Elert har de resterende 49 procent.
Med Tom Elerts baggrund som reklamemand ville det være nærliggende at tro, at Delika bruger en masse penge på markedsføring, men sådan er det ikke.
- Vi bruger stort set ingen penge på markedsføring og har aldrig gjort det. Vi holder os ligesom under radaren på det område, siger Kurt Møller og griner.